Blogi

5 syytä varata 360 photo booth seuraavaan tapahtumaasi

360 Photo Boothin suosio on kasvanut hurjasti myös Suomessa vuodesta 2022 lähtien, ja syystäkin. Kun vertaamme yrityksemme varaustilannetta esimerkiksi vuoden takaiseen, huomaamme selvästi, että laitteen kysyntä on moninkertaistunut – ja tämä kasvu näyttää jatkuvan myös tulevaisuudessa.
Kasvu johtuu osittain sosiaalisen median tuomasta tietoisuudesta ja puskaradion vaikutuksesta, jotka molemmat edistävät trendin leviämistä. Mutta ennen kaikkea, suosion kasvun ytimessä on lopputuotteen laatu ja yllätyksellisyys, jotka lähes varmasti takaavat vau-efektin

1. Vau-efekti paikan päällä ja sosiaalisessa mediassa

Vau-efekti syntyy ensin itse 360 Photo Booth -kuvauspaikalla, kun asiakas näkee juuri otetun ja editoidun videon, ja heti perään sosiaalisessa mediassa – kun video on julkaistu. Onnellinen asiakas on paras brändin lähettiläs ja puolestapuhuja.

2. Vaivatonta näkyvyyttä brändeille

Brändien kannalta tämä merkitsee vaivatonta näkyvyyttä. Kun asiakas jakaa brändättyä sisältöä omasta aloitteestaan sosiaaliseen mediaan, tarkoittaa tämä brändille pientä voittoa. Kun näitä jakoja on satoja ja katselukertoja tuhansia, muuttuu näkyvyyden arvo merkittäväksi.
360 asteen videot tarjoavat monipuolisia mahdollisuuksia brändäykseen. Niitä voidaan yksilöidä käyttämällä staattisia elementtejä kuten logoja, kehyksiä ja hashtageja tai dynaamisia elementtejä, kuten animaatioita ja liikkuvia graafeja. Lisäksi kuvauspaikan brändäys tarjoaa laajan kirjon vaihtoehtoja.

3. Helppoa tapahtuman järjestäjälle

Tapahtumajärjestäjän näkökulmasta 360 asteen kameran asentaminen on enemmän kuin helppoa: asentajamme saapuvat paikalle sovittuna aikana ja asentavat 360 Photo Booth -alustan sille varattuun paikkaan. Testauksen jälkeen laite on valmis kuvaukseen.
Koko kuvauksen ajaksi paikalle jää operaattorimme, joka huolehtii kuvausalueen turvallisesta toiminnasta, asiakkaiden opastamisesta ja 360 asteen videoiden jakamisesta. Kun kuvaukset päättyvät, puramme huomaamattomasti laitteemme ja poistumme paikalta.

4. Tilaisuuden ohjelmanumero ja vetonaula

360 Photo Booth on itsessään tapahtuman ohjelmanumero ja vetonaula, joka houkuttelee ihmisiä kuin magneetti. Toisinaan laitteen suosio kasvaa tapahtuman aikana niin suureksi, että asiakkaat muodostavat jopa jonon.
360 Photo Boothin käyttö on erittäin helppoa: asiakas astuu alustalle, johon mahtuu 1-6 henkilöä laitteen koosta riippuen. Kamera pyörähtää 3,5 kierrosta hänen ympärillään, ja ennen kuin huomaatkaan, video on valmiina jaettavaksi heti tuoreeltaan.

5. Konkreettisia tuloksia

360 Photo Booth tarjoaa some-näkyvyyden lisäksi mahdollisuuden kasvattaa markkinointirekisteriä tai kerätä konkreettista dataa, kuten tapahtuman vieraiden sukupuolta ja ikäluokkaa koskevia tietoja. Kerätty data on anonymisoitua, joten sitä ei voi yhdistää jälkikäteen yksittäisiin henkilöihin
Markkinointirekisterin laajentamiseksi voidaan asettaa edellytykseksi, että kuvan lähettäminen on mahdollista vain markkinointiluvan antamisen jälkeen. Videot voidaan jakaa esimerkiksi sähköpostilla, tekstiviestillä, QR-koodilla tai AirDropin välityksellä. Tapahtuman ajaksi voidaan poistaa käytöstä mahdolliset ylimääräiset jakotavat.

Laadukkaat hetket eivät synny sattumalta

Meidän 360 Photo Booth -seteissämme on oma salaisuutensa – ja se on ammattitason järjestelmäkamerat. Ja hei, ei kannata unohtaa valon tärkeyttä! Siksi panostamme studiovaloihin, jotka antavat jokaiseen videoon sen viimeisen silauksen.


PhotoBooth